Fără doar și poate 2020 a fost cel mai atipic an al ultimelor decade. 2021 nu se anunță prea diferit. Ne punem speranțele în vaccinare și sperăm să se ajungă cât mai curând la imunizare. Între timp, toată economia este ușor debusolată, elaborând strategii de adaptare la noul context. Iată care sunt tendințele de pe piața produselor promoționale în 2021, conform PSI, liderul european al industriei materialelor promoționale. Se remarcă în special trei direcții majore.
Sănătatea rămâne în centrul atenției
Atâta vreme cât măștile faciale și dezinfectanții sunt produsele fără de care nu putem funcționa în cotidian, este firesc ca ele să se regăsească și în tendințele de pe piața produselor promoționale în 2021. Cele mai recente inovații includ măștile de tip FFP colorate integral sau cu diverse imprimeuri, măștile adezive, care se lipesc direct pe piele sau testele rapide personalizate pentru CoronaVirus. În completare vin jetoanele antibacteriene pentru cărucioare sau diverse modele de șepci prevăzute cu protecție pentru față.
Multifuncțional, practic și inovator
Cheia succesului unui produs promoțional este să își găsească o reală utilitate, astfle încât să fie folosit frecvent și să fie cu un pas înaintea produselor din retail. De aceea cuvântul de ordine este originalitatea, dublată, desigur de latura practică. Un bun exemplu sunt umbrelele. De-a lungul timpului ele au tot fost reinventate. Acum sunt disponibile cu diverse funcții adăugate. Umbrela ce are o geantă pentru câine integrată în mâner, este visul unui pet lover pe timp de ploaie. Iar cea cu iluminare atomată cu LED sau cu fereastră de vizualizare transparentă dau senzația unui plus de confort și siguranță.
Cele mai apreciate și utile produse sunt cele născute pe baza unei nevoi neacoperite. Așa au apărut și sunt foarte solicitate brelocurile prevăzute cu un compartiment pentru depozitarea măștii faciale.
Sustenabilitate înainte de toate, în tendințele de pe piața produselor promoționale din 2021
Vremurile dificile ne fac mai empatici. Unii față de alții și cu toții față de natură. Oricum preocuparea pentru sustenabilitate a depășit demult granița unui trend, devenind – sau tinzând să devină, cel puțin - stil de viață. Când soarta mediului înconjurător nu ți-e indiferentă, e natural să preferi alternativa eco. Fie că ne referim la ambalaje biodegradabile, la materiale reciclate sau la descoperirea de noi materii prime din resurse naturale, toate acestea reflectă cât de departe poate ajunge sustenabilitatea în producția de produse promoționale. Printre cele mai populare inovații durabile de ultimă oră se numără așa-zisele bombe de semințe sau paharele din plante ambalate în hârtie kraft. Reciclată, desigur!
Conștiința verde câștigă teren și e minunat să constatăm acest lucru!